Cunoastem faptul ca in contabilitate statutul unui partener de platitor/neplatitor de TVA, cu sau fara TVA la incasare, activ sau inactiv fiscal ne poate influenta situatia TVA-ului raportat la finele perioadei de raportare.

Stabilirea corecta a acestor parametri este esentiala deoarece acestia au impact asupra modului in care se fac notele contabile si asupra corectitudinii in care se genereaza declaratiile de TVA.

Ce complica si mai mult situatia este ca acesti parametri se pot schimba in orice moment (daca sunt indeplinite anumite conditii). Astfel, chiar daca ai verificat la un moment dat aceste informatii, ele pot sa devina depasite oricand.

De acum, SmartBill Conta va preintampina aceste necorelari de informatii deoarece am inclus o functionalitate care permite verificarea parametrilor de TVA ai partenerilor in timp real, la data documentului.

Astfel, oricand va aparea o modificare in statusul partenerilor, aplicatia o va detecta si va afisa erori, daca este cazul.

Verificarea la data documentului este esentiala doarece iti da siguranta ca fiecare document inregistrat este corect la momentul intocmirii.

Cele mai multe aplicatii fac verificarea partenerilor la data curenta, iar acest lucru nu iti da siguranta. Este posibil ca acum partenerul sa aiba alt status decat cel de la data intocmirii documentului.

In aplicatie, functionalitatea poate fi accesata din:

1. Meniul Rapoarte / Lista de documente / Vanzari / Achizitii 

Aici vom filtra documentele pe o anumita perioada. Dupa afisarea acestora, accesam butonul “Verifica TVA

Se va declansa procesul de verificare a fiecarui document afisat care poate dura cateva minute in functie de volumul de documente. Loaderul de pe ecran ne ajuta sa vizualizam evolutia stadiului verificarii. Intre timp, putem parasi pagina deoarece procesul va continua in background

Se verifica toate documentele cu parteneri care au CIF valid in Romania, deoarece verificarea se face pe ANAF. Restul partenerilor nu intra in aceasta verificare.

Dupa finalizare verificarii, in raport vor fi marcate documentele cu erori. Din butonul Filtrare, putemface selectia astfel incat sa afisam doar docuemntele cu erori.

Din coloana Actiuni cu Modificare putem edita documentele corectand erorile doar prin apasarea butonului Modifica partener.


Cand editam documentul, avem posibilitatea de a seta partenerul conform ANAF, astfel incat sa nu mai modificam manual parametrii.

2. Cand inregistram documente prin meniul Vanzari si achizitii, aplicatia va verifica automat daca am folosit parametrii corecti. 

 Astfel, aplicatia ne va anunta pe loc daca inregistrarea nu e conforma cu datele de pe ANAF pentru a putea  corecta.

 Aceasta verificare este optionala, si poate fi dezactivata in cazul in care consideri ca salvarea documentului dureaza prea mult.

Este posibil ca o verificare pe ANAF sa adauge cateva secunde in plus la o salvare, astfel fluxul sa fie un pic incetinit.

Pentru a preintampina acest aspect, oferim posibilitatea de a dezactiva optiunea, verificarea putandu-se face in masa din meniul Rapoate / Liste de documente.

Ai găsit răspunsul căutat?