Sincronizare incasari

Pentru a castiga timp in operarea tranzactiilor contabile, poti prelua automat din SmartBill Facturare / Gestiune incasarile inregistrate. Astfel, in SmartBill Conta, se vor genera automat notele de incasare si se vor lega aceste incasari de facturile aferente. De asemenea, daca se incaseaza facturi cu TVA la incasare, se va genera automat si nota de decontare a TVA-ului neexigibil 4428 = 4427. Se vor prelua toate incasarile, mai putin cele efectuate pe baza de bon fiscal. Pentru a prelua incasarile din SmartBill Facturare / Gestiune sunt urmati aceeasi pasi ca si la preluarea facturilor de vanzare: din meniul principal se alege optiunea “Sincronizare”, se filtreaza perioada si se aleg tipurile de documente care vor fi sincronizate:


Momentan se pot sincroniza facturile de vanzare si incasarile.
Iti recomandam sa le sincronizezi pe ambele deodata, pentru rezultate optime. La primele sincronizari este posibil sa fie necesare cateva configurari, astfel incat generarea notelor contabile de incasare sa poata fi generate. In speta, in functie de tipul tranzactiilor importate, trebuie definite conturile de trezorerie care vor fi folosite in decontarea incasarilor.

Astfel pot exista doua situatii care trebuie rezolvate, inainte de continuarea sincronizarii:  

  1. Tranzactii prin casa, banca cu IBAN, curieri pentru care nu exista un cont setat in SmartBill Conta

Aceasta este o situatie care se rezolva rapid: pentru fiecare registru de casa definit in SmartBill Facturare / Gestiune, pt fiecare IBAN folosit pe incasari si pentru fiecare curier de la care se primesc borderouri ,in SmartBill Conta va trebui specificat un cont de trezorerie aferent.   Astfel, de exemplu, pentru Registrul de casa in Lei se poate stabili contul 5311, pentru registrul de casa in EUR, 5314.1, etc. La fel si pentru diferitele IBAN-uri sau curieri folositi in incasarea facturilor.  Aceasta setare se face o singura data si este apoi refolosita la urmatoarele sincronizari  

2. Tranzactii diverse pentru care nu se pot identifica conturile de trezorerie Aici sunt incluse tranzactiile care nu intra in categoria de mai sus.

Un exemplu frecvent sunt incasarile prin banca si care nu au asociat un cont IBAN.  Deoarece nu exista suficiente informatii pentru a face legatura intre un tip de tranzactie si un cont de trezorerie, aceste setari vor trebuie facute / confirmate in faza de sincronizare.  La fiecare noua sincronizare, aceste configurari vor trebui reconfirmate. Insa conturile vor fi propuse automat, in functie de setarile facute la configurarea precedenta.  Tranzactiile sunt grupate dupa tip de tranzactie, document si moneda. Contul de trezorerie se va asocia pentru toate tranzactiile care intra intr-o astfel de categorie.   Astfel, toate incasarile de facturi efectuate prin OP in lei vor putea avea asociat un singur cont de trezorerie.   Sfat: Poti reduce semnificativ numarul de inregistrari din aceasta fereastra daca in SmartBill Facturare / Gestiune incasarile prin banca sau prin curieri sunt efectuate prin interfetele dedicate acestora: Incasari si plati > Extrase si bordeouri.  De asemenea, in aceasta poti avea cate un cont de trezorerie pe fiecare IBAN pe care sunt realizate incasari.

Dupa rezolvarea punctelor de mai sus procesul de sincronizare poate continua.

Ai găsit răspunsul căutat?