• Tipul de document folosit  

In functie de acesta se foloseste un anumit cont pentru furnizor

  • Tipul contabil al produselor  

La fel ca la sincronizarea vanzarilor, tipul contabil al produselor va influenta nota contabila care urmeaza a se inregistra.
Se folosesc conturile de stoc de pe tipurile contabile.

  • Tipul gestiunii 

 Pentru tranzactiile de pe gestiunile globa-valorice se genereaza si notele contabile de adaos.

  • Tipul tranzactiei: NIR sau NIR storno  

Pentru NIR-ul storno se fac tranzactii cu minus. Dar, in functie de preturile de pe factura si costurile din stoc se fac si note corectie, astfel incat valoarea stocului din conta si cea din gestiune sa fie identice.
Pe gestiuni cantitativ-valorice este mai simplu. In schimb pe gestiuni global valorice procesul este mai complex, se va constata inregistrarea corectiei la 378.

  • Tara furnizorului 

In functie de aceasta la sincronizare se va determina daca este o tranzactie interna sau extrena. Iar daca este externa, daca e din UE sau Non-UE.
Este foarte important ca tara sa fie scrisa corect, altfel aplicatia nu o va detecta si o va considera ca tranzactie interna.
In nomenclatorul de Parteneri se poate face o verificare a tarilor si daca nu sunt corecte, se pot corecta. 

  • Cota TVA folosita  

In functie de cota TVA folosita in Gestiune se folosesc anumite cote de TVA in Conta, la sincronizare.
In Gestiune sistemul este foarte permisiv si se poate ajunge la combinatii de parametrii care nu au relevanta in aplicatia de Conta. Pentru acele situatii in aplicatia de Conta au fost implementate niste solutii de backup care transpun tranzactiile respective.

  • Tipul furnizorului din punct de vedere a TVA la incasare  

Influenteaza contul de TVA folosit.
Se bazeaza pe informatia care vine de pe documentul din Gestiune si nu de pe starea actuala/ reala a furnizorului pe ANAF.

Ai găsit răspunsul căutat?