Pentru inregistrarea unei vanzari interne, vei completa mai intai datele clientului. Daca ai deja o lista de clienti importata, este suficient sa tastezi primele caractere din numele clientului si se vor afisa denumirile celor care contin aceste caractere. Din aceasta lista poti alege partenerul dorit.

Daca nu il ai in baza de date, apasa butonul Adauga partener, iar in fereastra deschisa va fi suficient sa completezi CIF-ul, datele preluandu-se in mod automat de peconform informatiilor de pe site-ul ANAF.

In campul urmator vei selecta Tipul documentului in baza caruia doresti sa efectuezi vanzarea. Exista urmatoarele optiuni:

  • Factura;
  • Factura simplificata;
  • Factura simplificata cu CIF;
  • Bon fiscal;
  • Bon fiscal cu CIF;
  • Factura emisa de beneficiar (in numele furnizorului);
  • Factura emisa de tert (in numele nostru);
  • Exceptate de la utilizarea AMEF; 
  • Autofactura;
  • Factura anulata (este nevoie sa le inregistrezi pentru a fi preluate spre declarare in D394);
  • Altele. 

De asemenea, poti selecta moneda in care doresti sa emiti factura si tipul tranzactiei pentru care, din punct de vedere al TVA si al modului de preluare a acesteia in jurnale si declaratii,exista optiunile:

  • Regim normal;
  • Regim special – Agentii de turism;
  • Regim special – Altele. 

Ultimele doua se refera la facturarea TVA-ului la marja conf. art. 311 si 312 Cod Fiscal.

In a doua sectiune a ecranului, vei inregistra notele contabile. Campul Total document vine ca ajutor pentru verificarea valorii inregistrate prin notele contabile. In momentul in care completezi acest camp,in partea de jos a ecranului apare valoarea alocata pe baza de calcul si TVA.

Ai găsit răspunsul căutat?