Pentru inregistrarea unei vanzari externe, vei completa mai intai datele clientului. Daca ai deja o lista de clienti importata, este suficient sa tastezi primele caractere din numele clientului si se vor afisa denumirile celor care contin aceste caractere. Din aceasta lista poti alege partenerul dorit.

Daca nu il ai in baza de date, apasa butonul Adauga partener, iar in fereastra deschisa poti completa CIF-ul daca este disponibil (daca nu treci “-”) si restul datelor.

In campul urmator vei selecta Tipul documentului in baza caruia faci vanzarea. Exista urmatoarele optiuni:

  • Factura;
  • Factura simplificata;
  • Factura simplificata cu CIF;
  • Bon fiscal;
  • Bon fiscal cu CIF;
  • Factura emisa de beneficiar (in numele furnizorului);
  • Factura emisa de tert (in numele nostru);
  • Exceptate de la utilizarea AMEF;
  • Autofactura;
  • Factura anulata (este nevoie sa le inregistrezi pentru a fi preluate spre declarare in D394);
  • Altele.

De asemenea, poti selecta moneda in care doresti sa emiti factura si tipul tranzactiei, pentru care, din punct de vedere al TVA si al modului de preluare a acesteia in jurnale si declaratii, exista optiunile:

  • Livrare intracomunitara;
  • Operatiune triunghiulara;
  • Export;
  • Nontransfer. 

Exemplu: In imaginea de mai jos se vede inregistrare a unei livrari intracomunitare catre un client platitor de TVA, astfel incat acesta sa fie preluat in mod corect in declaratiile D300 si D390:

Pentru celelalte tipuri de tranzactie se va proceda in mod corespunzator fiecarui tip in parte. Aplicatia va afisa in lista cotelor de TVA doar a celor posibil de utilizat conform Codului Fiscal.

Ai găsit răspunsul căutat?