Pentru inregistrarea unei achizitii interne, vei completa mai intai datele furnizorului. Daca ai deja o lista de furnizori importata, este suficient sa tastezi primele caractere din numele furnizorului si se vor afisa denumirile celor care contin aceste caractere. Din aceasta lista poti alege partenerul dorit.

Daca nu il ai in baza de date, vei apasa butonul Adauga partener, iar in fereastra deschisa poti completa CIF-ul daca este disponibil (daca nu treci “-”) si restul datelor.

In campul urmator trebuie selectat Tipul documentului in baza caruia faci vanzarea. Exista urmatoarele optiuni:

  • Factura;
  • Aviz;
  • Factura simplificata;
  • Factura simplificata cu CIF;
  • Bon fiscal;
  • Bon fiscal cu CIF;
  • Borderou de achizitii;
  • Autofactura;
  • Contract;
  • Altele. 

In continuare, poti selecta Moneda in care facem achizitia si Tipul tranzactiei pentru care, din punct de vedere al TVA si al modului de preluare a acesteia in jurnale si declaratii,exista optiunile:

  • Achizitie intracomunitara;
  • Nontransfer;
  • Import. 

Exemplu: In imaginea de mai jos este vizibila inregistrarea unei achizitiii intracomunitare de la un furnizor platitor de TVA, astfel incat acesta sa fie preluat in mod corect in declaratiile D300 si D390:

Pentru celelalte tipuri de tranzactie se va proceda in mod corespunzator fiecarui tip in parte. Aplicatia va afisa in lista cotelor de TVA doar a celor posibil de utilizat conform Codului Fiscal.

Ai găsit răspunsul căutat?