Pentru a realiza preluarea facturilor emise in modulul de Facturare sau in cel de Gestiune in Smart Bill Conta faci urmatorii pasi:

  1. Accesezi meniul Sincronizare, introduci e-mail-ul si parola de acces la contulde SmartBill Facturare sau Gestiune si apesi Conectare;
  2. Butonul Alege permite alegerea firmei din care doresti sa preiei datele in Smart BillConta. In cazul in care firma aleasa nu are acelasi CIF cu firma client pecare se face preluarea, sistemul solicita sa introduci cuvantul CONFIRM incampul indicat; Atentie: firma aleasa pentru sincronizare nu se mai poatemodifica ulterior.
  3. Sunt afisate cele doua statusuri: Conexiune si Sincronizare. 
  4. Alegi Sincronizare si setezi perioada pe care doresti preluarea documentelor.

Bine de stiut:
Daca ai facturi de vanzare si incasari pentru acestea, iti recomandam sa le sinicronizezi pe ambele deodata, pentru rezultate optime. In cazul in care in documentele preluate vor fi articole nedefinite ca tip, aplicatia va deschide o fereastra de eroare. Pentru a finaliza sincronizarea, este nevoie ca fiecare produs sau serviciu sa aiba un tip contabil, tip pe care il alegi din lista deschisa. Tipul odata definit pentru un articol, ramane salvat in Nomenclatoare > Tipuri produse, dar poate fi editat ulterior.

Este necesar sa definesti si codul NC in cazul articolelor tranzactionate cu taxare inversa conf. art.331, alin. (2), lit.a) Cod Fiscal, pentru o generare corecta a declaratiei D394.

 5. Dupa prelucrare sincronizare, apare fereastra care iti comunica faptul ca documentele importate au statut de ciorna si care sunt optiunile in acest caz:

  • Revin mai tarziu: lasi documentele la statutul de ciorna;
  • Vreau sa verific: verifici separat fiecare nota contabila. Pentru validare, este nevoie sa salvezi documentul cu CTRL+S sau il poti pastra in format ciorna cu CTRL+I;

  • Salveaza-le automat: validezi si salvezi facturile preluate in masa.

In sectiunea Nota contabila, vei gasi inregistrarile contabile centralizate pe conturi si, de asemenea, poti verifica documentele preluate mai usor. In cazul in care doresti intreruperea verificarii documentelor preluate, poti iesi din meniu si reveni ulterior, accesand din meniul Sincronizare optiunea Au mai ramas ... documente de verificat.

Ai găsit răspunsul căutat?