Pentru a castiga timp in operarea tranzactiilor contabile, poti prelua automat din SmartBill Facturare/ Gestiune incasarile inregistrate. 

Astfel, in SmartBill Conta, se genereaza automat notele de incasare si se leaga aceste incasari de facturile aferente. De asemenea, daca incasezi facturi cu TVA la incasare, se genereaza automat si nota de decontare a TVA-ului neexigibil 4428 = 4427.

Bine de stiut: Se preiau toate incasarile, mai putin cele efectuate pe baza de bon fiscal.

Pentru a prelua incasarile din SmartBill Facturare/Gestiune urmezi pasii: 

  • din meniul principal se alege optiunea “Sincronizare”;
  • filtrezi perioada si se alegi tipurile de documente care vor fi sincronizate.

Bine de stiut: Daca ai facturi de vanzare si incasari pentru acestea, iti recomandam sa le sincronizezi deodata, pentru rezultate optime.

La primele sincronizari este posibil sa fie necesare cateva configurari, astfel incat sa fie posibila generarea notelor contabile de incasare. In speta, in functie de tipul tranzactiilor importate, trebuie sa definesti conturile de trezorerie care vor fi folosite in decontarea incasarilor.

Astfel, pot exista doua situatii care trebuie rezolvate, inainte de continuarea sincronizarii:

  • Tranzactii prin casa, banca cu IBAN, curieri pentru care nu exista un cont setat in SmartBill Conta

In acest caz, pentru fiecare registru de casa definit in SmartBill Facturare/Gestiune, pentru fiecare IBAN folosit pe incasari si pentru fiecare curier de la care se primesc borderouri, in SmartBill Conta trebuie specificat un cont de trezorerie aferent.  
Exemplu: Pentru registrul de casa in lei poti stabili contul 5311, pentru registrul de casa in EUR, 5314.1 etc. La fel si pentru diferitele IBAN-uri sau curieri folositi in incasarea facturilor. Aceasta setare se face o singura data si este apoi refolosita la urmatoarele sincronizari

Tranzactii diverse pentru care nu se pot identifica conturile de trezorerie Aici sunt incluse tranzactiile care nu intra in categoria de mai sus.

Un exemplu frecvent sunt incasarile prin banca si care nu au asociat un cont IBAN. Deoarece nu exista suficiente informatii pentru a face legatura intre un tip de tranzactie si un cont de trezorerie, aceste setari vor trebuie confirmate in faza de sincronizare.  

La fiecare noua sincronizare, aceste configurari vor trebui reconfirmate, dar conturile vor fi propuse automat, in functie de setarile facute la configurarea precedenta.  

Tranzactiile sunt grupate dupa tip de tranzactie, document si moneda. Contul de trezorerie se va asocia pentru toate tranzactiile care intra intr-o astfel de categorie. Astfel, toate incasarile de facturi efectuate prin OP in lei vor putea avea asociat un singur cont de trezorerie.   

Sfat: Poti reduce semnificativ numarul de inregistrari din aceasta fereastra daca in SmartBill Facturare/Gestiune incasarile prin banca sau prin curieri sunt efectuate prin interfetele dedicate acestora: Incasari si plati > Extrase si bordeouri.  

De asemenea, in aceasta poti avea cate un cont de trezorerie pe fiecare IBAN pe care sunt realizate incasari.

Dupa rezolvarea punctelor de mai sus, procesul de sincronizare poate continua.

La finalizarea sincronizarii, apar cele 3 optiuni disponibile:

Incasarile sincronizate vor putea fi verificate, la fel ca si facturile de vanzare, in fereastra de verificare:


In fereastra de verificare apar sub formatul notelor diverse, dar la salvare vor ajunge in Jurnalul de banca / Registrul de casa

In aceasta forma este mai simpla corectarea eventualelor probleme.

Ai găsit răspunsul căutat?