De acum poti stabili si la ce sectiuni din ManagerConta sau din SmartBill Conta are acces un anumit utilizator.

Astfel poti avea utilizatori care au acces in toate zonele si pot edita alti utilizatori: Administratorii, dar poti avea si utilizatori care sa aiba acces doar la anumite firme si doar la cateva zone din aplicatie. Cateva exemple care s-ar putea configura:

  • Utilizatori care au acces doar la Salarizare
  • Utilizatori care au acces la Conta dar nu si la ManagerConta
  • Utilizatori care au acces la toate sectiunile mai putin la Salarizare
  • Utilizatori care au acces doar la rapoarte, fara sa poate edita sau adauga note contabile
  • Etc

Cum functioneaza?

In ManagerConta in sectiunea Utilizatori se pot adauga sau edita utilizatorii, ca si pana acum. Pe pagina utilizatorului avem o zona noua cu “Acces sectiuni”. De aici se pot stabili sectiunile la care utilizatorul respectiv are acces. Atunci cand se debifeaza o sectiune, utilizatorul nu o va mai putea accesa: va disparea din meniul sau si din Actiuni / Actiuni rapide.

De ce anumite sectiuni nu pot fi selectate?

Anumite zone din aplicatie sunt rezervate utilizatorilor cu drept de administrator:
ManagerConta: Configurari, Utilizatori si sectiune de Contracte conta.
Implicit utilizatorul care adauga firma de conta este considerat administrator.

Cum pot afla ce efecta are bifarea / debifarea unei anumite sectiuni?

Pentru fiecare bifa exista cate o explicatie cu drepturile pe care le acorda sectiunea respectiva:

De ce nu pot deselecta anumite drepturi?

Exista sectiuni care pentru a putea fi selectate depind de selectia altor sectiuni. De exemplu Sincronizarea. Cand un utilizator are drept de sincronizare va avea automat acces si la Vanzari si achizitii, Casa si Banza si Note diverse

Ce inseamna dreptul de administrator?

Implicit dreptul de administrator sa asociaza cu utilizatorul care adauga firma de conta. Ulterior se pot adauga oricati administratori pe o firma.

Un utilizator cu drept de administrator are acces la toate zonele din aplicatie. Nu i se poata taia accesul la nicio sectiune din aplicatie. E posibil insa, ca un administrator sa aiba acces doar la anumite firme client.

Doar administratorii au acces in ManagerConta la Configurari, Utilizatori si sectiunea de Contracte conta.

Ce se intampla cu utilizatorii care nu aveau drept de administrator inainte de acesta actualizare?

Utilizatorii in continuare nu vor avea acces la depunerea de declaratii si la SPV. Va fi posibil, insa, pentru un administrator sa activeze si aceste sectiuni.

Cum se procedeaza in cazul sectiunilor mixte?

Este posibil ca o operatiune intr-o sectiune sa aiba impact si in alte sectiuni.

De exemplu: cand faci o vanzare poti inregistra imediat si incasare prin cont de casa si banca. 

Poate aparea situatia in care un utilizator are acces la Vanzari si achizitii dar nu are acces la Casa si banca.

Principiul pe care l-am folosit pentru a gestiona aceasta situatie este urmatorul: daca un utilizator are acces la o sectiune are acces la toate optiunile puse la dispozitia sa de sectiunea respectiva.

Continuand pe exemplul de mai sus, daca utilizatorul are acces la Vanzari si achizitii dar nu are acces la Casa si banca:

  • Va putea inregistra Vanzarea
  • Va putea inregistra incasare din Incaseaza acum prin orice cont de trezorerie
  • Tranzactia va aparea in Casa / Banca
  • Nu va putea accesa Registrul de casa / Jurnalul de banca.

Alte exemple similare:

  • Utilizatorul are acces la Achizitii, dar nu are acces la Active.
  • Va putea sa inregistreze fara probleme o achizitie de imobilizari si va putea parametra imobilizarea. Nu va putea insa, sa acceseze Registrul imobilizarilor.
  • Utilizatorul are acces la Active dar nu are acces la Note contabile diverse.
  • Va putea sa genereze notele de amortizare fara nicio restrictie.
  • Utilizatorul are acces la Deconturi dar nu are acces la Salarizare.
  • Va avea acces la lista de salariati si colaboratori pentru a stabili persoana pentru care se face decontul.

Pentru fiecare sectiune in casuta cu explicatii sunt precizate si aceste informatii.

De ce nu imi mai apar toate sectiunile in meniul din stanga sau in Actiuni / Actiuni rapide?

Pentru a simplifica interfata, utilizatorul va vedea in meniu si in actiuni / actiuni rapide doar sectiunile la care are acces.

Daca o firma nu are ManagerConta?

Drepturile avansate sunt disponibile doar daca firma are activat modulul ManagerConta. Daca doresti activarea modulului ManagerConta te rugam sa ne contactezi la conta@smartbill.ro.

Ai găsit răspunsul căutat?